سلام هتل

مناطق گردشگری و تفریحی و مراکز خرید شهرهای اقامتی را اینجا پیدا کنید

سلام هتل

مناطق گردشگری و تفریحی و مراکز خرید شهرهای اقامتی را اینجا پیدا کنید

نکاتی جهت جذب هر چه بیشتر مسافران تجاری تفریحی

می توان مسافران را  با توجه به هدفی که دارند، دسته بندی کرد. گاهی مسافرت با هدف گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات آخر هفته و یا سال انجام می شود و گاهی با هدف تجارت و بیزینس و کار برای فعالیتی که در آن مشغول هستند. گاهی نبز مسافران تجاری ترجیح می دهند درکنار کار، اوقات فراغت عالی و سفری تفریحی نیز داشته باشند. با توجه به افزایش رقابت در صنعت هتلداری و چگونگی جذب مسافران تجاری و تفریحی، یافتن راه هایی برای جذب هر چه بیشتر این مسافران می تواند به به رونق اقتصادی در هتل ها کمک کند. این مقاله سعی دارد نکته ها و راه حل هایی را برای این چالش مطرح نماید.

جذب مسافران تجاری

جذب مسافر تجاری

جذب مسافران تجاری می تواند منجر به افزایش میزان رزرو هتل ها شود، مخصوصا در فصل هایی که کمتر مورد استقبال مسافران تفریحی است. وجود سالن های همایش و کنفرانس در هتل ها نیاز این مسافران و شرکت ها را برای خارج شدن از هتل برطرف نموده است. اکثر مسافران تجاری تصمیم می گیرند در جلسات شرکتی و رو در رو در هتل بمانند که این باعث رزرو بیشتر اتاق، انتخاب منو غذایی برجسته و امکاناتی می شود که منعکس کننده سبک فردی و کاری این مسافران است. حال سوال این است که برای استقبال از چنین میهمانانی در هتل چه باید کرد؟ آیا هتل با شرایط این مسافران مطابقت دارد؟

نکته اول : سفر کاری را به سفری بدون استرس تبدیل کنید.

مسافران تجاری می خواهند در طول اقامتشان در هتل، بهترین ها را تجربه کنند. پیش می آید که به دلیل جلسات غیر منتظره و رویدادهای آینده یا دلایل شخصی، اقامت خود را تمدید کنند. پس آن ها به دنبال نرخ های شرکتی با امکاناتی نظیر یک پکیج بی نقص هستند. برنامه کاری شلوغ، فشار جلسات کاری و مسافرت می تواند استرس در بدن و ذهن شان ایجاد کند. پس نرخ تسهیلات را همراه با امکانات تفریحی به آنان ارائه دهید.

جذب مسافر تجاری

نکته دوم: تبلیغات در رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید.

امروزه با استفاده بیش از حد از اینترنت، کانال های رسانه های اجتماعی بسیار پر استفاده هستند. نه تنها مسافران تفریحی بلکه مسافران تجاری نیز از شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و فیس بوک استفاده می کنند.از این رو با تبلیغات در این شبکه ها و سایت ها می توانید امکانات و تسهیلات هتل خود را به مخاطبانتان بیشتر بشناسانید.

نکته سوم : از قدرت ایمیل استفاده کنید.

ضمن تبلبغ برند و خدمات هتل خود، میهمانان هدفمند را بررسی کنید. از آنجائیکه مسافران تجاری از پست الکترونیک بسیار استفاده می کنند، ارسال ایمیل پیش از ورود، داخل هتل و پس از عزیمتشان از هتل، کمک می کند تا آنها را از خدمات، تبلیغات و امکانات اضافی هتل آگاه کنید. مسافران تجاری معمولاً به یک دلیل حرفه ای می آیند. از این رو، ایمیل قبل از ورود شما باید خدمات برجسته ای را به مهمانتان ارائه دهد. خدماتی که مورد نظر اوست. برای مثال؛ آیا می خواهید یک اتاق جلسه رزرو کنید؟ نیاز به رزرو رستوران دارید؟ برای ایمیل در حین اقامت در هتل، شما می توانید پس از یک روز سخت کاری، مکان هایی را برای استراحت به آنها پیشنهاد دهید. در حالی که ، نامه های الکترونیکی پس از اقامت به مشتریان تجارتی شما، باید نیازهای خاص خود را مانند ارائه بسته های ویژه تجاری و تخفیف های مختلف را هدف قرار دهند.

جذب مسافر تجاری

نکته چهارم: حمل و نقل راحتی را برای مسافران تامین کنید.

مناسب ترین خدمتی که میتوانید به میهمانان تجاری خود ارائه دهید امکانات سرویس دهی تا فرودگاه یا راه آهن می باشد. انتظار برای تاکسی یا گرفتن وسایل حمل ونقل عمومی برای یک میهمان تجاری بسیار ناخوشایند است.

نکته پنجم: خدمات اینترنتی با کیفیت ارائه دهید.

ارائه خدمات اینترنتی با کیفیت، هزینه اضافی برای میهمانان نیست بلکه اگر می خواهید از رقابت عقب نیفتید. حتما این امکانات را به مسافرین تفریحی و تجاری ارائه دهید. اجرای ایستگاه های شارژ و امکان دسترسی به اینترنت در اتاق ها و لابی و رستوران بسیار اهمیت دارد.

جذب مسافرین تفریحی

جذب مسافر تجاری

مسافرت تفریحی فعالیت مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد. چند روز دوری از محل سکونت و کار و گذراندن اوقات فراغت همراه با خانواده و دوستان برای تجدید روحیه و گرفتن انرژی مضاعف برای ادامه زندگی امری لازم و ضروریست. نکته مهم این است که چگونه این مسافران را به سمت هتلمان هدایت کنیم و مطمئن باشیم که میهمان دائمی هتل ما می شوند. در زیر به پنج نکته مهم اشاره می کنیم.

نکته اول : تخفیف را در کسب و کار خود افزایش دهید.

از آنجاییکه همیشه مسافران سعی دارند در هزینه ها صرفه جویی کنند حتما دنبال تخفیف های ویژه اعیاد نوروز و فصل های پرمسافرت هستند. با تنظیم نرخ تخفیفی و جشنواره های فصلی و پیش فروش رزرو اتاق هتل در نوروز، مسافران را تشویق به پیش خرید رزرو اتاق نمایید.

مقاله پیشنهادی:

نکته دوم : برنامه های وفاداری تنظیم کنید.

گذشته از صرفه جویی در هزینه های مالی هنگام رزرو یک شب اضافه ، میهمانان باید بدانند که اضافه کردن روزهای اضافی به مدت اقامت خود، به معنای اضافه کردن امتیازات وفاداری بیشترنسبت به هتل می باشد. این فرصتی برای برجسته کردن برنامه های وفاداری است. برنامه هایی از جمله دسترسی به سالن های بدنسازی رایگان ، دسترسی به امکانات رفاهی ویژه ، تخفیف های اضافی در شب های اتاق و سرویس رایگان گشت درون شهری.

نکته سوم: بسته های شگفت انگیز را پیشنهاد دهید.

هتل می تواند با جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی محلی، کمیته های جشنواره ها، موزه ها و سازمان های دیگر روابطی برقرار نماید و برنامه های متنوعی برای میهمانان مهیا کند. این کار مسافر را به ماندن بیشتر در هتل و شرکت در برنامه ها ترغیب می نماید. اگر شهر جاذبه به خصوصی ندارد می توان با تبلیغ استراحت گاه های آبگرم و بازارچه های تخفیفی مسافر را به رزرو اتاق و ماندن بیشتر تشویق کرد.

صنعت گردشگری تور

نکته چهارم: خدمات و امکانات قابل تنظیم ارائه دهید.

داشتن تنوع و گزینه های زیاد انتخاب، برای مسافران بسیار جذاب است. برای مثال تنوع و انتخاب در سرویس دهی اتاق، تنوع در انتخاب گذراندن اوقات فراغت، سرویس دهی غذاهای محلی و بین المللی و منوی غذایی متنوع و داشتن غذاهای متعدد برای افراد با محدودیت رژیم غذایی، ارائه مجموعه ای از مارک های محصولات حمام، انواع نوشیدنی های سرد و گرم و غیره در جذب مسافران اهمیت بالایی دارد.

نکته پنجم:خدمات اینترنتی در هتل

نداشتن خدمات اینترنتی یا خدمات اینترنتی ضعیف در هتل جلوه ی خوبی در چشم مسافر ندارد. حتی مسافرانی که تفریحی اند و تجاری نیستند. اکثر مسافران اتصال و دسترسی آسان به اینترنت را اولویت در نظر می گیرند. جستجو در رستوران ها، یافتن فعالیت هایی در هنگام تعطیلات و چک کردن شبکه های اجتماعی و تبادل پیام و یا بازی های آنلاین نیازمند اتصال به اینترت است. فراهم کردن این نیاز عاملی موثر در جذب مسافر و وفاداری میهمانان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد