فناوری تور مجازی و به طور خاص اینترنت ، چگونگی ساماندهی و تجاری سازی گردشگری را تغییر می دهند. از یک طرف ، کاربران به همان روشی که چند سال پیش انجام داده اند سفر نمی کنند ، زیرا آن ها اکنون امکانات بسیار بیشتری دارند. و از طرف دیگر ، شرکت ها و حتی خود صنعت گردشگری در تطبیق کامل با دیجیتالی شدن غوطه ور هستند. دیجیتالی شدن کاربر موفق شده است تا یک مدل تجاری را پیاده سازی کند. اکنون فناوری گردشگری برای هر شرکت مسافرتی ضروری است.
با ظهور فناوری واقعیت مجازی و تور مجازی سوالات و چالش های زیادی در همه ابعاد صنعت گردشگری به وجود آمده است. خود مسافران چگونه از این امکانات و فناوری استفاده می کنند؟ آیا شرکت های فعال در این زمینه به خوبی با این چالش روبرو هستند؟ استراتژی ابتکارات متولد شده در اینترنت چیست؟ و سرانجام ، چشم اندازهای آینده در زمینه گردشگری چگونه ارائه می شود؟
شکی نیست که بخش گردشگری طی سال های اخیر چرخش 180 درجه ای را طی کرده است. همانطور که می دانید یکی از بزرگترین مزیت های اینترنت کاهش هزینه ها است. با واسطه های کمتری ، فرایندها ساده شده و شرکت ها می توانند در وقت و هزینه صرفه جویی کنند ، که این به معاملات ارزان تری برای گردشگر تبدیل می شود. در حقیقت ، گردشگری کم هزینه یکی از قدرتمندترین روندها و تجارت است که به ویژه بر روی نسل هزاره متمرکز شده است.
به طور کلی ، فناوری تور مجازی شرکت ها را مجبور می کند گزینه های جدید و قیمت های رقابتی تری را ارائه دهند. گردشگران مشتاق تر شده اند و شرکت های گردشگری، رزرو آنلاین هتل، خرید آنلاین بلیط و ... می توانند با استفاده از فناوری گردشگری بازخوردهای زیادی از مشتری دریافت کنند.
برخی از هتل ها و آژانس های توریستی در حال حاضر این نوع تجربه 360 درجه را به مشتریان خود ارائه می دهند. با این وجود ، نباید فراموش کنیم که آینده گردشگری در جهت سفارشی سازی تجربه سفر است و تور مجازی ، دقیقاً یک پیشنهاد منحصر به فرد و اقتباس شده را برای هر مشتری امکان پذیر می کند که می تواند در هر زمان و هر مکان نیز از آن لذت ببرد.