سلام هتل

مناطق گردشگری و تفریحی و مراکز خرید شهرهای اقامتی را اینجا پیدا کنید

سلام هتل

مناطق گردشگری و تفریحی و مراکز خرید شهرهای اقامتی را اینجا پیدا کنید

استراتژی مدیریت درآمد برای رشد کسب و کار در هتل

برای صاحبان هتل که به دنبال توسعه شغل خود هستند، داشتن یک استراتژی قوی برای مدیریت درآمد هتل از اهمیت بالایی برخوردار است. استراتژی قوی به بهینه سازی نتایج کسب و کار کمک می کند. البته استراتژی های بازاریابی زیادی وجود دارد که مسیر رشد کسب و کار را تسهیل می کند و نیازمند مدیریتی همه جانبه است. دراین مقاله به بررسی 9 استراتژی مدیریت درآمد کار آمد در صنعت هتلداری می پردازیم.

مدیریت درآمد در هتل داری چیست؟

مدیریت در آمد یک مفهوم محبوب در صنعت هتلداری می باشد که در بهینه سازی نتایج مالی هتل یا اقامتگاه ها برای به دست آوردن حداکثر درآمد ، کاربرد دارد.

مدیریت درآمد اینگونه تعریف شده است: فروش مناسب اتاق هتل، به مشتری مناسب، در زمان مناسب، با قیمت مناسب، از طریق کانال مناسب، با بهترین راندمان هزینه.

به طور معمول، برای پیش بینی تقاضا، ایجاد یک استراتژی قیمت گذاری پویا برای به حداکثر رساندن میزان درآمد شرکت، مشاغل را ملزم می کند تا از داده های بررسی شده و کارآمد استفاده کنند.

اگرچه در دیگر مشاغل نیز، مدیریت درآمد قابل استفاده است اما در صنعت هتلداری دارای اهمیت ویژه ای می باشد. چرا که هتل ها با نوسان موجودی، هزینه های ثابت و میزان متفاوت تقاضا سر و کار دارند . بنابراین مدیریت درآمد بسیار مهم تلقی می شود.

9 استراتژی مدیریت درآمد هتل

افزایش درآمد هتل

1-بازار خود را درک کنید.

برای اجرای یک استراتژی موفق مدیریت درآمد، باید درک روشنی از بازار خود داشته باشید، بازارتان جایی است که تقاضا از آنجا ناشی می شود و عوامل محلی مختلفی که ممکن است بر تقاضای فصلی تأثیر بگذارد. همچنین باید از مخاطبان خود و نیازها، خواسته ها و انتظارات آنها آگاه باشید. علاوه بر این، باید رقابت موجود در بازار را درک کنید و تصمیماتی استراتژیک در رابطه با قیمت، تخفیف و تبلیغات را در ذهن داشته باشید. به یاد داشته باشید، این رقابت ممکن است همیشه آشکار نباشد.

2-تقسیم بندی مشتری و بهینه سازی قیمت

مفهوم فروش اتاق مناسب به شخص مناسب با قیمت مناسب شما را ملزم می کند که به درستی مشتریان خود را تقسیم کنید. برای انجام این کار، شما باید انواع مختلف مشتری را مشخص کنید و سپس با نگاه به این بخش های مختلف، زمان رزرو هتل یا اتاق های مورد نظرشان در هتل، نحوه رزرو آنها که حضوری است یا اینترنتی و سایر عادات آنها را ارزیابی کنید. وقتی این کار انجام شد، این امکان را دارید که قیمت این بخش های مختلف را بهینه کنید. یکی از مهمترین مزیت های این امر این است که به محض بهینه سازی قیمت ها برای یک بخش خاص، می توان تغییرات قیمت را به حداقل رساند. این به نوبه خود ، می تواند به وفاداری مشتری به خاطر تعدیل یا ثابت نگه داشتن قیمت، کمک کند.

3-نزدیک با سایر بخش ها کار کنید.

در مرحله بعد، دستیابی به همکاری نزدیک بین بخش های مختلف هتل، از جمله فروش و بازاریابی، بسیار مهم است، تا اطمینان حاصل شود که راهبردهای مدیریت درآمد شما و راهبردهای دپارتمان های انفرادی آنها با یکدیگر همسو هستند، تا بتوانید چالش ها را برطرف کنید. به طور کلی تصمیم گیرندگان کلیدی دپارتمان را شناسایی کرده و آنها را راضی کنید. به جای تحمیل خواست خود ، که ممکن است با مقاومت روبرو شود، با آنها کار کنید تا استراتژی های مدیریت درآمد خود را تنظیم کنید. این همکاری نزدیک به شما اطمینان خواهد داد که همیشه یک پیام واحد را به مشتریان خود ارائه می دهید.

4- پیش بینی تقاضا و درآمد

4- پیش بینی تقاضا و درآمد

یکی از مهمترین جنبه های مدیریت درآمد پیش بینی است که به شما امکان می دهد تقاضا و درآمد آینده را پیش بینی کنید و اقدامات لازم را انجام دهید. در صنعت هتلداری، پیش بینی با کیفیت بالا، به سوابق دقیق، ازجمله رزرو بودن یا نبودن اتاق در تاریخی خاص، نرخ اتاق و درآمد، متکی است. اکثر استراتژی های پیش بینی به اطلاعات تاریخی وابستگی زیادی دارند. به عنوان مثال ، اگر در تاریخی خاص در گذشته، شاهد رونق در تجارتتان بوده اید، منطقی است فرض کنید که ممکن است دفعه بعد نیز همین اتفاق رخ دهد. همچنین به آگاهی از رزروهای فعلی، عملکرد رقبا، رویدادهای محلی و روندهای گسترده تر صنعت نیاز دارد.

5- استفاده از موتورهای جستجو

موتورهای جستجو یکی از بزرگترین فرصت های جهت جذب مشتری، برای افرادی که در صنعت هتلداری فعالیت می کنند، را فراهم می کند. با انی وجود، بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو بخش مهمی از یک استراتژی مدیریت درآمد خوب است. از طریق سئو ( بهینه سازی موتور های جستجو)، صاحبان هتل می توانند وب سایت خود را در صفحات نتایج موتور جستجو بهبود بخشند. در نتیجه، می توانید شانس جذب مشتریانی که به طور خاص به دنبال هتل شما نیستند، بلکه در جستجوی هتلی در مکان شما هستند، را افزایش دهید.

6- استراتژی قیمت گذاری مناسب را انتخاب کنید.

افزایش درآمد هتل

برای قیمت گذاری استراتژی های مختلفی وجود دارد، وهیچ یک ازاستراتژی ها، موفقیت را تضمین نمی کند. برای صنعت هتلداری باید براساس خدماتی که ارائه می دهید، کسانی را که تلاش می کنید جذب کنید و رقبایتان از چه راهکاری استفاده می کنند، بهترین استراتژی را برای هتل خود در نظر بگیرید.

یک استراتژی قیمت گذاری رقابتی، جایی موثر است که قیمت ها براساس سایر هتل ها باشد، این استراتژی تجارت شما را در رقابت مستقیم قرار می دهد و زمانی مناسب است که هتل شما نسبت به رقبای شما پیشنهاد بیشتری داشته باشد. با این حال، در فصول کم مسافر، یک استراتژی تخفیف می تواند بهترین باشد، زیرا مشتری با درآمد کم بهتر از یک اتاق خالی است.

7- انگیزه برای رزرو مستقیم داشته باشید.

افزایش درآمد هتل

در حالی که استفاده از کانال های جذب مشتری، بسیار مهم است، اما معقول است که سعی کنید حداکثر تعداد رزروهای مستقیمی که انجام می شود را به حداکثر برسانید. دلیل اصلی این امر این است که برای رزرو مستقیم نیازی به پرداخت کمیسیون به اشخاص ثالث نمی باشد. می توانید برای مشتریانی که بطور مستقیم از طریق وب سایت خودتان رزرو می کنند، هدیه های اختصاصی مانند طرح های وفاداری و یا خدمات رایگان ارائه دهید.

8- بر بهینه سازی وب سایت برای موبایل تمرکز کنید.

افزایش درآمد هتل

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای تلفن همراه بهینه شده است، به این معنی که سریع بارگیری می شود، صفحات به درستی در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده می شوند و تمام دکمه ها کاملاً کاربردی هستند. علاوه بر این ، باید اطمینان حاصل کنید که روند رزرو شما نیز بهینه شده است، به گونه ای که مشتریان می توانند بدون نیاز کامپیوتر، اتاق ها را از دستگاه تلفن همراه خود رزرو کنند.

برای کسانی که در صنعت هتلداری هستند، موبایل به یکی از مهمترین جریان های درآمد تبدیل شده است. در نتیجه، هر هتلی که بهینه سازی موبایل را دراولویت فعالیت دارد، در حال حاضر با یک نقطه قوت مشخص نسبت به رقبای خود کار می کند.

9-مدیر درآمد داشته باشید.

سرانجام، بهره بردن از یک مدیر درآمد، که دانش، تخصص و تجربه خود را به سازمان شما وارد می کند، می تواند مفید می باشد.

مفهوم فروش اتاق هتل مناسب، به مشتری مناسب، در لحظه مناسب با قیمت مناسب، از طریق کانال مناسب برای به حداکثر رساندن درآمد و تسهیل رشد مهم است. با پیروی از 9 راهکار مدیریت درآمد در بالا، صاحبان صنعت هتلداری می توانند شانس خود را برای دستیابی به این هدف بهبود دهند

همه چیز درباره هتل سی نور مشهد


هتل سی نور مشهد در سال 1394 افتتاح گردید و با 22 طبقه ارتفاع و 268 باب واحد اقامتی یکی از مجهزترین و لوکس ترین مهمان پذیرهای مشهد می باشد. ظرفیت واحدهای هتل سی نور متنوع بوده و شامل سینگل، دبل و تریپل است. در عین حال سوئیت های سلام و رضوی گنجایش چهار نفر را دارند. این هتل در فاصله 1 کیلومتری حرم مطهر رضوی قرار گرفته و بنابراین با صرف حدود ده دقیقه پیاده روی می توان از آنجا به بارگاه امام رضا (ع) عظیمت داشت که می توان هم سیاحت باشد و هم زیارت. با وجود این فاصله نه چندان زیاد با حرم امام رضا (ع) سرویس ترنسفر رایگان به حرم نیز در نظر گرفته شده است.

هتل سی نور مشهد در خیابان هفده شهریور قرار دارد و از این لحاظ به پاساژهای متنوع و رنگارنگ خیابان هفده شهریور نظیر مجتمع تجاری امام رضا و پاساژهای آسمان و آکسون نزدیک است. همچنین پارک میرزا کوچک خان جنگلی، باغ خونی در مجاورت آن قرار دارد.  این مجموعه اقامتی به ایستگاه های مترو و اتوبوس دسترسی خوبی دارد و بنابراین از لحاظ رفت و آمد به جاهای دیدنی دور و نزدیک در مشهد دردسر نخواهید داشت. تا صحبت از رفت و آمد شد بگوییم این هتل سرویس ترنسفر فرودگاهی رایگان نیز دارد که البته لازم است از 24 ساعت قبل هماهنگ شود تا معطل نمانید.

در سال 1397 یک ستاره به ستاره های هتل سی نور اضافه شد و بنابراین مجموع ستاره های آن به عدد پنج ارتقا یافت که خود گواهی بر بالا بودن کیفیت خدمات ارائه شده در آن است. این مجموعه با دارا بودن استخر، سالن بیلیارد، فوتبال دستی، سالن بدنسازی، سونا، جکوزی، غار نمک، حوضچه نمک، ماساژ، حمام های سنتی و مغربی اسباب سرگرمی و نشاط را برای میهمانان خود فراهم آورده است و بنابراین نیاز و تمایل آن ها را به خروج از هتل به حداقل می رساند. هرچند واحد گردشگری این هتل نیز بسیار فعال بوده و می تواند شما را با برنامه های درون شهری و برون شهری خود حسابی سرگرم سازد. خدمات تاکسی سرویس این هتل آزادی عمل را برای بازدید از هر نقطه از مشهد که بخواهید فراهم می کنند.

 رستوران لوکس و مجلل هتل سی نور در طبقات 16 و 17 قرار داشته و چشم اندازی زیبا از شهر برای مشتریان خود فراهم آورده است. این مجموعه همچنین دارای روف گاردن، کافی شاپ و رستوران سنتی است تا به همه سلایق و ذائقه ها پاسخ گوید.

در طراحی اتاق های این هتل از سرویس های بهداشتی گرفته تا مبلمان و نور پردازی اتاق ها دقت به خرج رفته و زیبایی و شکوه به چشم می خورد. تجهیز اتاق ها به تلفن، تلویزیون، یخچال، سشوار، چای ساز، آباژور، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی حداقل هایی است که با اقامت در این هتل از بابت آن ها نگرانی نخواهید داشت. برای اطمینان خاطر بیشتر میهمانان از لحاظ امنیتی قفل اتاق ها نیز از طریق کارت الکترونیک می باشد.  

یکی از مهم ترین نکات برای افرادی که برای یک سفر کاری به مشهد برنامه ریزی می کنند وجود امکاناتی نظیر پارکینگ، سالن آمفی تئاتر، سالن های کنفرانس و البته لابی بزرگ در هتل است که این مجموعه به خوبی به همه این نیازها به بهترین شکل پاسخ گفته تا تجربه دریافت خدمات به صورت حرفه ای برای میهمانان خود را رقم بزند. به طور مثال ظرفیت سالن اجتماعات این هتل 300 نفر بوده و لابی نیز 100 نفر گنجایش دارد. خدمات فکس، فتوکپی، پرینت و دستگاه خودپرداز نیز ارائه شده اند تا هتل سی نور از بابت جامعیت خدمات اداری و شغلی ارائه شده نمره بیست بگیرد.

عمده افرادی که تجربه اقامت در هتل سی نور را داشته اند بیشترین میزان رضایت خود را از برخورد کارکنان، کیفیت امکانات و نظافت اعلام کرده اند. از نظر این افراد اقامت در هتل سی نور به همه افرادی که تمایل دارند ضمن فاصله مناسب از حرم مطهر رضوی، اقامتی آرام و به یاد ماندنی را تجربه کنند، توصیه می شود.

پرسنل مجرب، آموزش دیده و خوش اخلاق این هتل آماده اند تا با ارائه امکانات به صورت 24 ساعته از شما مسافران عزیز پذیرایی کنند و اقامتی خوش را برایتان رقم بزنند.

شما می توانید اقامت در هتل سی نور مشهد را از    اینجا رزرو کنید.



معرفی هتل اترک مشهد

هتل اترک در سال 1357 در مشهد افتتاح گردید و در سال 1394 نیز فاز دوم آن آغاز به خدمت رسانی کرد. این هتل دارای 10 طبقه و 163 باب اتاق می باشد که ظرفیت های متنوعی شامل 26 آپارتمان دوخواب،6آپارتمان ویژه،1 آپارتمان  دوبلکس رویال  سه خواب، 34 اتاق ویژه دوتخت و 14 سوئیت ویژه، 3 واحد اتاق  کانکت می باشد. از لحاظ فاصله با حرم امام رضا (ع) حدود 300 متر فاصله دارد و بنابراین یکی از مراکز اقامتی در محدوده حرم مطهر رضوی می باشد.

هتل اترک در میان هتل های هم رده خود یکی از بهترین نقاط از لحاظ دسترسی است و شما به مراکز خرید متعددی دسترسی خواهید داشت که بازار رضا نزدیک ترین آن هاست. از طرفی با اقامت در این هتل به پاساژ آرمان، بازار سنتی عباسقلی خان، پاساژهای جورواجور خیابان هفده شهریور، خانه ملک، گنبد سبز، آرامگاه پیر پالاندوز، موزه مردم شناسی مشهد و خیلی نقاط دیدنی دیگر، دسترسی آسان و سریع خواهید داشت. مشاهده زندگی همیشه در جریان خیابان های اطراف حرم مطهر را هم در نظر بگیرید که کم چیزی نیست.

وقتی پای رفاه مسافرین و زوار در میان باشد هتل اترک یکی از یکه تازان این عرصه خواهد بود. این هتل با بالغ بر 40 سال تجربه در زمینه هتلداری خوب می داند چطور برای میهمانان خود سنگ تمام بگذارد.

 در این هتل می توانید از رستورانی استفاده کند که منویی رنگارنگ و خوشمزه دارد. کافی شاپ هم هست تا در به در دنبال مکانی آرام و دنج برای صرف قهوه یا سایر نوشیدنی های گرم و سرد نباشید. برای آن هایی هم که هنوز سنتی بودن را به مدرنیته ترجیح می دهند چایخانه سنتی در نظر گرفته شده.

افرادی که زیاد به سفر می روند می دانند دسترسی سریع و به موقع به امکانات پزشکی تا چه اورژانسی و ضروری می تواند باشد. خبر خوب آنکه هتل اترک به این قضیه نیز توجه داشته و خدمات پزشکی را در مجموعه مستقر ساخته تا خیال مراجعین راحتِ راحت باشد!

هتل اترک یک سالن ورزشی مجهز به امکانات بدنسازی متنوع هم دارد که استفاده از آن برای میهمانان رایگان است. کسانی که خدمات رایگان هتل آن ها را سر ذوق می آورد بدانند که  جکوزی و سونا هم رایگان هستند اما برای برخورداری از خدمات اسپا و ماساژ باید هزینه بپردازید.

امکانات هتل اترک به همین جا ختم نمی شوند؛ این هتل با دارا بودن سالن برگزاری همایش و کنفرانس که مجهز به بهترین سیستم های صوتی و تصویری اند، انتخابی مناسب برای کسانی ست که فکر برگزاری دوره های آموزشی را در نظر دارند. وجود پارکینگ را احتمالا بتوان حسن ختام امکانات فیزیکی این مجموعه دانست که نگرانی از بابت پیدا کردن جای پارک آن هم در خیابان های شلوغ اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) برطرف می سازد.

برای افرادی که به چشم انداز اتاق خود اهمیت می دهند هتل اترک قطعا انتخاب مناسبی جهت اسکان در مشهد خواهد بود چرا که از پنجره این اتاق ها می توانید گنبد و گلدسته بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را ببینید. شما با قدم گذاشتن به اتاق های هتل اترک متوجه می شوید که در طراحی دکوراسیون این واحدها سلیقه به خرج رفته است. انتخاب رنگ های روشن و ملایم در اسباب و اثاثیه، آباژورهای پایه بلند درخشان، مبلمان نونوار و راحت، در کنار استفاده حداکثری از نوری که به فضای درونی اتاق ها می تابد از طریق روش صحیح چیدمان وسایل، مهمان را به تجدید زمان اقامت ترغیب می کند. وقتی به این ظرافت های بصری تا این حد توجه شده باشد قطعا برخورداری از امکاناتی نظیر تلویزیون، اینترنت، تلفن، سیستم سرمایش و گرمایش و سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی حداقل هایی محسوب می شوند که لازم به ذکر کردنشان نیست.

پرسنل مجرب، آموزش دیده و خوش اخلاق این هتل آماده اند تا با ارائه امکانات به صورت 24 ساعته از شما مسافران عزیز پذیرایی کنند و اقامتی خوش را برایتان رقم بزنند.

شما می توانید اقامت در هتل اترک مشهد را از اینجا رزرو کنید.

 

آلتون، آرین، پرستاره


آیا برای اقامت خود در مشهد به دنبال هتل یا هتل آپارتمان می گردید؟ های هتل شما را راهنمایی می کند. در مشهد بیش از 100 هتل وجود دارد که انتخاب از میان آن ها دشوار به نظر می رسد. در این مقاله با سه انتخاب درست جهت اقامت در مشهد آشنا می شوید که در نزدیکی حرم رضوی (مرکز شهر) و بازارهای شناخته شده مشهد هستند.

قبل از سفر به یک شهر پر تردد لازم است قبل از شروع سفر مکان اقامت خود را انتخاب و رزرو کنید. دسترسی به خلاصه ای از بهترین گزینه ها با مناسب ترین هزینه کار هر مسافری را آسان می کند. با ما همراه باشید.

هتل آپارتمان آرین، اتاق هایی با بالکن های اختصاصی!

هتل آپارتمان آرین در خیابان امام رضا واقع است و حدود 200 متر با حرم رضوی فاصله دارد. این سازه در سال 1396 افتتاح شده و کاملا نوساز محسوب می شود. این هتل آپارتمان رستورانی مجلل و کافی شاپی زیبا نیز دارد. فضای داخلی اتاق های این هتل آپارتمان بسیار مناسب چیده شده، نورگیری مناسبی دارند و به بالکن کوچکی نیز مجهزند.

این هتل آپارتمان در نزدیکی یکی از جذاب ترین بازارهای سنتی مشهد به نام بازار رضا قرار دارد که بازدید از آن جزو جدانشدنی یک سفر گردشگری به مشهد محسوب می شود. شما می توانید اقامت در هتل آپارتمان آرین مشهد را از اینجارزرو کنید.

هتل آپارتمان آلتون، نظافت در درجه اول!

هتل آپارتمان دو ستاره آلتون در خیابان شیرازی واقع است. این هتل آپارتمان تا حرم رضوی کمتر از 2 کیلومتر فاصله دارد. این هتل به کافی شاپ، رستوران، کافی نت و گیم نت مجهز است که این آخری می تواند شما را حسابی سرگرم کند. ساختمان این مکان اقامتی در سال 1393 بازسازی شده و در 5 طبقه مجهز به آسانسور آماده خدمات رسانی به مسافران است. برای افرادی که به نظافت هتل و قیمت به صرفه اقامت اهمیت می دهند این هتل آپارتمان یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

اگر به بازدید از مکان های تاریخی تمایل داشته باشید می توانید از آرامگاه نادرشاه افشار در نزدیکی این هتل آپارتمان دیدن کنید و به سفر خود رنگ فرهنگ ببخشید. آرامگاه این پادشاه صفوی در ضلع شمال غربی چهارراه شهدا به راحتی قابل مشاهده است. شما می توانید اقامت در هتل آپارتمان آلتون مشهد را از اینجارزرو کنید.

هتل پرستاره؛ انتخابی مناسب و به صرفه

هتل پرستاره مشهد برای بسیاری از افرادی که به دنبال هتلی با خدمات مقبول با قیمت به صرفه می گردند مناسب است. این هتل در خیابان امام رضا واقع شده و در سال 1394 بازسازی شده است. این هتل تا حرم رضوی حدود 400 متر فاصله دارد. بنابر نظر یکی از مهمانان این هتل: «درست است [این هتل] تک ستاره هست اما در حد 3 ستاره می باشد. خدمات غذا، اتاق ها و پرسنل این هتل عالی هستند».

شاید عده زیادی از ساکنین و گردشگران شهر مشهد حتی اسم مجموعه تاریخی باغ خونی مربوط به دوره  قاجاریه را نشنیده باشند. اما شما با اقامت در هتل پرستاره مشهد فرصت بازدید از این جاذبه تاریخی را به خود بدهید. این مجموعه در خیابان عنصری واقع است. شما می توانید اقامت در هتل پرستاره مشهد را از اینجارزرو کنید.



کرونا ویروس و سفر اضطراری

بعد از مشخص شدن ابتلای چندین تن از هموطنانمان در استان قم و چند شهر دیگر به کرونا ویروس، وزیر بهداشت ایران اعلام کرده است :« به قرنطینه کردن شهرها به دلیل اعتماد به آموزش و فرهنگ اعتقادی نداریم» (1). این یعنی مردم نباید جز در موارد ضروری به مسافرت بپردازند و برنامه سفر تفریحی فعلا باشد برای وقتی مناسب تر. سوالی که پیش می آید این است که آیا کرونا ویروس شرایط فردی که ماموریت و سفر شغلی در پیش دارد را درک می کند؟ ضمن عرض همدردی با این دسته از این عزیزان توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه باشند.

گام اول : درک شرایط کارفرما!

همیشه همه چیز آن طور که ما دلمان می خواهد پیش نمی رود؛ گاه کارفرمایان ما و شما ضرورت هایی را می بینند که ما قادر به درکشان نیستیم! ماموریت های شغلی که یکباره و بدون هماهنگی به آدم ابلاغ می شوند جزو همین دست ضرورت ها هستند. حالا که رفتنی شده اید (!)، بدبینی را بگذارید کنار و وحشتزده نباشید. اضطراب سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند. پس قوی باشید و مثبت اندیش؛ قول می دهیم با رعایت نکات بهداشتی، همه چیز خوب پیش برود.

گام دوم : رصد کنید

مهم ترین نکته قبل از هرچیز اطمینان از سلامتی خودتان است. به علایم اولیه بروز کرونا توجه کنید: سردرد، تب، گلو درد، سرفه های خشک مداوم و بدن درد. اگر این علایم را هرچند به صورت خفیف در خود دارید لازم است بیخیال سفر شوید و به جایش به اولین مرکز بهداشتی که به محل سکونتتان نزدیک تر است مراجعه کنید.

گام سوم : ژل ضدعفونی و لزوم شستشوی مداوم

ظاهرا سالم هستید و توپ هم نمی تواند شما را تکان بدهد؟ امیدواریم که اینطور باشد! اما باید بدانید کرونا می تواند بین دو تا چهارده روز بی هیچ علامتی در بدن شما مخفی شود! این در حالی است که طی این مدت فرد ناقل این ویروس همچنان می تواند دیگران را آلوده کند بنابراین لازم است همچنان به رعایت اصول بهداشتی توجه کنید. پیشنهاد می کنیم یک ژل ضدعفونی دست را همیشه همراه خود داشته باشید. می توانید از شیشه عطری که خالی شده برای نگاه داشتن الکل استفاده کنید و به این صورت اسپری آن نیز آسان می شود.

گام چهارم : ماشین شخصی و لاغیر

ما توصیه می کنیم حتی الامکان دور تردد با وسایل نقلیه عمومی را خط بکشید و اگر می توانید با ماشین شخصی به شهر مقصد بروید. امکان ابتلا به ویروس در مکان های شلوغ و پر ازدحام مثل هواپیما، قطار و اتوبوس بیشتر است. اگر باز هم مجبور شدید با وسایل نقلیه عمومی تردد کنید چند توصیه داریم : از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید، با ماسک، دهان و بینی را تا زیر چشم ها بپوشانید و در نهایت دست ها را از ناحیه تی (T) شکل صورت (چشم ها، دهان و بینی) دور نگاه دارید. شستشوی مداوم دست ها فراموش نشود!

گام پنجم : از پایانه تا هتل

اگر هتلی که برای اقامت شما در نظر گرفته شده سرویس ترنسفر ندارد تا شما را به آنجا برساند و شما مجبور هستید با تاکسی بروید از تاکسی های اینترنتی استفاده کنید که امکان پرداخت آنلاین هزینه در آن ها وجود دارد تا از لمس پول کاغذی و پول خردهای آلوده دور بمانید. به همین ترتیب هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز یا دستگاه های شارژ بلیت الکترونیک احتیاط به خرج دهید و از دستمال یا دستکش یکبار مصرف استفاده کنید.

گام ششم : هتل و مسائل مربوطه

دستگیره درهای اتاق و سرویس های بهداشتی را در بدو ورود خود با اسپری الکلی یا ضدعفونی کننده ای که با خود آورده اید ضدعفونی کنید. اگر درباره بهداشت هتل محل اقامت خود اطمینان ندارید رو بالشی و محلفه تمیز با خود ببرید و تنها برای خواب به تخت خواب بروید تا آلودگی های لباس و محیط بیرون به محل خواب انتقال نیابند. بهتر آنکه حتی لباس خواب خود را بیاورید. اگر انتخاب هتل بر عهده خودتان است مدرن ترها و نوسازترها را به قدیمی سازها ترجیح دهید.

گام هفتم : باید و نباید خوردنی ها

فعلا قید صبحانه هتل و هر نوع غذایی که به صورت رو باز سرو می شود را بزنید و در مدت اقامت خود از غذاهای کنسروی و نان های بسته بندی استفاده کنید. فلافل و سمبوسه و خلاصه هر نوع خوراکی که در خیابان عرضه می شوند هرچقدر هم خوشمزه به نظر بیایند فعلا خط قرمز شما هستند. چند حبه سیر تازه میل کنید تا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کند. پودر زنجبیل را هم می توانید همراه با چای یا هر نوع نوشیدنی داغ دیگر میل کنید. در مجموع میوه ها و سبزی های تازه هم کمک کننده است فقط باید قبل از مصرف خوب شسته شوند. ضدعفونی کردن دست ها قبل از صرف غذا که یادتان نرفته؟!

گام هشتم : روز موعود، روز همایش

اول آنکه ما تعجب می کنیم چطور شرکت شما در این شرایط همچنان همایش برگزار می کند اما خب. حالا که هم دلتان می خواهد سالم بمانید و هم تمایل ندارید شغلتان را از دست دهید خوب گوش کنید: از خودکار و لوازم تحریر شخصی خود استفاده کنید و آن ها را مثل مسواک، به هیچ کسی قرض ندهید. با افراد دست ندهید و به جایش لبخند بزنید و تعظیم کوتاه و محترمانه داشته باشید. اجازه ندهید پوزخندهای همکارانتان شما را معذب کنید. از فردی که علایم سرما خوردگی دارد حداقل یک متر فاصله بگیرید. اگر حفظ فاصله برایتان مقدور نیست علاوه بر استفاده از ماسک و ژل ضدعفونی، دعا کنید کرونا نداشته باشد.

گام نهم : بحث سیاحت و دور دور

سعی کنید سرگرمی هایی پیدا کنید که نیاز به خروج شما را به حداقل می رسانند؛ مطالعه، تماشای فیلم و سریال روی لپ تاپ و ... و از این دست سرگرمی ها. باید بدانید فعلا حضور در مکان های پر تردد مثل مراکز خرید و جاهای دیدنی منطقی نیست. اما اگر به هر دلیلی مجبور به رفتن بودید حواستان باشد دستتان را تا حد ممکن در جیب هایتان نگاه دارید و از لمس سطوحی مثل ضریح، میله های حاشیه پله ها و دکمه های آسانسور و جاهایی که احتمال آلودگی شان زیاد است پرهیز کنید. مثلا هنگام حضور در نمازخانه، مهر نماز و کتاب دعای شخصی خود را داشته باشید.

گام دهم : خودخواه نباشید

اگر همه این کارها را کردید و باز در نهایت به هر علت متوجه علایم کرونا در خود شدید همان جایی که هستید بمانید. فرقی نمی کند چند کیلومتر از خانه و کاشانه تان دورید؛ شما باید مانع از نشر ویروس به همشهریان خود و نیز همسفرانتان باشید. هرچه زودتر خود را به مراکز بهداشتی معرفی کنید و به خانواده درباره شرایط پیش آمده اطلاع دهید. ضمن حفظ آرامش، امید و خونسردی، تنها به بهبودی خود فکر کنید. اگر هم علایم کرونا نداشتید، هرچه سریع تر برگردید. کسی از شما انتظار سوغاتی ندارد.

آگاهی، آگاهی و آگاهی

مسئولین و مردم همه در کارزاری علیه کروناویروس، این مهمان ناخوانده بسیج شده اند. حالا مهم است که هوشیار باشیم، تنها به منابع موثق اتکا کنیم و با انتشار اخبار غیر واقعی و دروغ همدیگر را آزرده نسازیم. کرونا ویروس قطعا شرایط شغلی شما را درک نمی کند و سرش نمی شود امکان دارد اخراج شوید. اما می توان امیدوار بود همه چیز خوب پیش برود چون وقتی همه اصول بهداشتی را رعایت کنید خطر ابتلای شما هم کاهش می یابد. سفر بی خطر.