صنعت هتلداری یکی از مهمترین مؤلفه های صنعت خدمات دهی و پذیرایی از مشتریانی است که نیاز به اقامت یک شبه دارند. در این مقاله با صنعت هتل ، ارتباط آن با بخش های دیگر صنعت خدمات دهی آشنا می شوید.
به عبارت ساده ، همانطور که گفته شد، صنعت هتلداری بخشی از صنعت خدمات دهی است که به اسکان مهمان در اقامتگاه ها می پردازد. طبق اکثر تعاریف ، صنعت هتلداری نه تنها به هتل ها بلکه به بسیاری از اشکال دیگر اقامت شبانه از جمله خوابگاه ها ، متل ها ، مسافرخانه ها، هتل آپارتمان ها و مهمانخانه ها اشاره دارد. با این حال ، معمولاً شامل اشکال اقامتی طولانی مدت یا دائمی نیست. بنابراین درک این نکته مهم است که صنعت هتلداری یک اصطلاح همه جانبه است که برای توصیف خدمات مربوط به اسکان میهمانان استفاده می شود. با توجه به این نکته ، شایان ذکر است که انواع مختلفی از اقامتگاه های مختلف وجود دارد که تحت این اصطلاح قرار می گیرند.
متداول ترین نوع اقامت در صنعت هتلداری، هتل ها هستند. هتل به عنوان اقامتگاهی تعریف شده است که اقامتی شبانه ، وعده های غذایی و سایر خدمات را ارائه می دهد. هتل ها عمدتا به منظور خدمات دهی به مسافران یا گردشگران در نظر گرفته می شوند ، گرچه افراد محلی نیز ممکن است از آن ها استفاده کنند. اتاق های هتل را به صورت خصوصی ارائه می دهند و تقریباً همیشه حمام اختصاصی دارند.
بازاریابی هتل طیف گسترده ای از استراتژی ها را ارائه می دهد که صاحبان هتل برای موفقیت در این تجارت می توانند از آن ها استفاده کنند. اگر می خواهید مهمانان بیشتری را جذب کنید ، باید از مؤثرترین استراتژی های بازاریابی هتل ها و مدیریت درآمد استفاده کنید. بازاریابی هتل ها نقش مهمی در کمک به مالکان برای به حداکثر رساندن رزرو هتل و درآمد دارد. از این گذشته ، استراتژی ها اصلی ترین راهی هستند که افراد در صنعت هتلداری می توانند به مهمانان بالقوه دسترسی پیدا کنند .